English
Seanse
23 lipca, 16:15
24 lipca, 10:00
  Metka
Czy chcesz obejrzeć ten film?
tak!niemoże
Zapisz
Udostępnij opis
Metki innych
zielone: 97
żółte: 68
czerwone: 139
trzeba. kawałek bardzo dobrego kina.
~ *era*
okazja, żeby zobaczyć
~ humbak
catching up...
~ psubrat
jak starczy czasu, ale raczej nie
~ courty
film to pretensjonalna, artystowska kupa, szekspir przewraca się w grobie (właściwie dostaje konwulsji), a reżyser to zwyczajny bufon. dziękuję za uwagę.
~ 62k85wb4
długie kadry, min słów,więc gdzie ta inność?
~ ale.krolikowska
co to znaczy "rodzaj dyskursu z hamletem"?
~ blyszczacyszesciostrzal
Boli mnie to powiedzieć, bo przyrzekłam sobie wszystkie polskie nowości, ale: ugh, bardzo NIE.
~ mademoiselletimide
już obejrzany
~ wks
szkoda, że już w opisie zdradzono zakończenie
~ malgos5z
Mówie nie
~ wwww_www_ww_w
szmira
~ KamilSkibinski
Są wyzwania, których lepiej nie podejmować ;)
~ noir
straszna kupa
~ mrvk
Italiani
Italians / Gli Italiani
reż. Łukasz Barczyk / Polska 2011 / 62’
napisy: polskie i angielskie

Obsada

Krzysztof Warlikowski, Renate Jett, Jacek Poniedziałek, Thomas Schweiberer, Margherita Di Rauso

Opis filmu

Druga wojna światowa, Włochy. W położonej na odludziu willi mieszka dwóch braci. Młodszy nawiązuje romans z żoną starszego. Gdy zazdrosny małżonek dowiaduje się o zdradzie, szuka zemsty i w efekcie zostaje zabity przez kochanków…

To, co brzmi jak zarys rasowego kina gatunków, w rzeczywistości okazuje się autorską reinterpretacją Szekspirowskich motywów Hamleta. Film urodził się w Toskanii z fascynacji miejscem i ludźmi, z którymi się tam znalazłem. Był zupełnie niezaplanowany. On się tak naprawdę nam przydarzył – mówi reżyser, czego potwierdzeniem jest impresyjna, inspirowana tradycją sztuk wizualnych forma Italiani.

Film Barczyka wymyka się stylistyce towarzyszącej współczesnej polskiej kinematografii, oferując eksperymentalną, niełatwą do zaakceptowania inność: długie, pociągłe kadry, minimum słów, minimum treści. To film o milczeniu – przyznaje reżyser. Rodzaj dyskursu z Hamletem. Od tego specyficznego założenia pozostaje zresztą w pewnym stopniu uzależniony odbiór Italiani, tego osobistego filmu, który niektórzy zbyt łatwo uznają za artystowską bufonadę.

Opracowanie: Piotr Pluciński

Informacje o reżyserze

Łukasz Barczyk

Urodził się w 1974 roku w Olkuszu. Reżyser, scenarzysta i aktor. Kontrowersyjny eksperymentator formalny, często porównywany pod tym względem do Grzegorza Królikiewicza. W 1998 roku ukończył Wydział Reżyserii PWSFTviT w Łodzi, by rok później zdobyć prestiżową nagrodę za debiut reżyserski (Patrzę na ciebie, Marysiu) podczas Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni. Od tego czasu zrealizował jeszcze trzy filmy pełnometrażowe, z których Italiani jest najnowszym. Za jego największy sukces artystyczny uważa się dramat psychologiczny Przemiany z 2003 roku.

Filmografia

1999 Patrzę na ciebie, Marysiu / I’m Looking at You, Mary (TV)

2003 Przemiany / Changes

2011 Italiani / Gli Italiani / Italiani

Opracowanie: Piotr Pluciński

Stopka

reżyseria: Łukasz Barczyk
scenariusz: Łukasz Barczyk
zdjęcia: Karina Kleszczewska
montaż: Łukasz Barczyk
muzyka: Robert Sędzicki
obsada: Krzysztof Warlikowski, Renate Jett, Jacek Poniedziałek, Thomas Schweiberer, Margherita Di Rauso
producent: Łukasz Barczyk
produkcja: EBH Polska, Opus Film, Studio Filmowe „Kadr”
właściciel praw: WFF Błyskawica
język: włoski, niemiecki, angielski
barwa: kolor
Moje NH
Strona archiwalna 11. edycji (2011 rok)
Przejdź do strony aktualnej edycji festiwalu:
www.nowehoryzonty.pl
Nawigator
Lipiec 2011
PWŚCPSN
181920 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
Skocz do cyklu
Szukaj
filmu / reżysera / koncertu
 
Kalendarium Indeks filmów Mój plan Scena T-Mobile Music
© Stowarzyszenie Nowe Horyzonty
festiwal@nowehoryzonty.pl
www.nowehoryzonty.pl
realizacja: Pracownia Pakamera