English
Seanse
22 lipca, 19:00
Pokazywany w Europejskie Debiuty Krótkometrażowe - animacje 2 razem z:
Ja, drabina i Charlie, Człowiek z kartonową głową, Pudel, Rozbita fala, Jestem cały, Ślepota, Pustynny sen na jawie, Stare kły, DA-18, Ciężkie głowy
  Metka
Czy chcesz obejrzeć ten film?
tak!niemoże
Zapisz
Udostępnij opis
Metki innych
zielone: 51
żółte: 39
czerwone: 66
chętnie odkupie 1 bilet 724649238
~ cyborg112
allen oraz merigeau i holly sa naprawde swietni, ale wystarczy mi maly ekran. adamson przeslodzony. labbe i bricaud slabi. frank postarac sie znalezc gdzies indziej.
~ blyszczacyszesciostrzal
Europejskie Debiuty Krótkometrażowe - animacje 2
73’
napisy: polskie i angielskie
Ja, drabina i Charlie
I, the Ladder and Charlie / Io, la scala e Charly
Włochy 2010 / 1'50’
reżyseria: Kenji Matsushita
scenariusz: Kenji Matsushita
montaż: Kenji Matsushita
animacja: Kenji Matsushita
właściciel praw: Kenji Matsushita
język: bez dialogów
barwa: cz.-b.

Utwór młodego artysty w zasadzie przypomina szkic filmu, ale jednocześnie, może nawet nieświadomie i niekoniecznie zgodnie z intencjami samego twórcy, zwraca się ku początkom produkcji animowanej, ku jej charakterystycznej prostocie.

Kenji Matsushita

Mieszka we Włoszech. Studiuje sztukę i realizuje filmy animowane. W trakcie studiów zrealizował krótkometrażowy utwór Ja, drabina i Charlie.

Filmografia:

2010 Ja, drabina i Charlie / Io, la scala e Charly / I, the Ladder and Charlie (short, anim.)


Człowiek z kartonową głową
The Man with the Cardboard Head / O homem de cabeça de papelão
Portugalia, Wielka Brytania 2010 / 9'13’
reżyseria: Luís da Matta Almeida, Pedro Lino
scenariusz: Nélia Cruz
montaż: Luís da Matta Almeida, Pedro Lino
animacja: André Marques, Armando Coelho. Daniela Duarte, Jeroen Jaspaert, Marta Monteiro, Pedro Lino
właściciel praw: Agência da Curta Metragem
język: portugalski
barwa: kolor

Anthony ma straszną wadę: potrafi mówić tylko i wyłącznie prawdę. Rodzina stara się wyleczyć chłopaka z tej przypadłości, lecz na próżno. Kiedy Anthony dorasta, zamienia swą głowę na inną. Z nową głową nic już nie będzie takie samo…

Pedro Lino

Urodził się w 1980 roku. Pracuje przy tworzeniu filmów animowanych, ilustracji i grafiki komputerowej. Jest laureatem wielu wyróżnień, m.in. nagrody Portugalski Młody Reżyser na Festiwalu Kina Animowanego „Cinanima” 2004.

Filmografia:

2010 Człowiek z kartonową głową / O homem de cabeça de papelão / The Man with the Cardboard Head (short, anim., co-dir.)

Luís da Matta Almeida

Realizuje animacje od 1987 roku, jest producentem i reżyserem Zeppelin Filmes, członkiem Europejskiej Rady Filmów Rysunkowych, wiceprezesem APPA (portugalskiego Stowarzyszenia Producentów Animacji) i prezesem Casa da Animação. Był producentem, reżyserem i dystrybutorem filmów animowanych i seriali, za które zdobył 102 międzynarodowe nagrody.

Wybrana filmografia:

2010 Człowiek z kartonową głową / O homem de cabeça de papelão / The Man with the Cardboard Head (short, anim., co-dir.)


Pudel
Poodle / Caniche
Belgia 2010 / 16’
reżyseria: Noémie Marsily, Carl Roosens
scenariusz: Noémie Marsily, Carl Roosens
montaż: Noémie Marsily, Carl Roosens
animacja: Noémie Marsily, Carl Roosens
właściciel praw: Zorobabel Films
język: francuski
barwa: cz.-b.

Rysunkowo-wycinankowy animowany żart miejscami zahaczający o estetykę surrealistyczną. Z połączenia różnych animowanych technik wyrósł utwór rozbijający filmową iluzję i doskonale komponujący się w chwilami absurdalną opowieść o piesku, mężczyźnie oraz czasopiśmie.

Carl Roosens

Carl Roosens lubi opowiadać historie. Jest ilustratorem. Założył kolektyw Nos Restes w 2007 roku. Nos Restes to grupa fascynatów, którzy publikują książki, organizują wystawy i koncerty.

Filmografia:

2010 Pudel / Caniche / Poodle (short, anim., co-dir.)

Noémie Marsily

Noémie Marsily urodziła się w 1983 roku w Belgii. Jest malarką, rysowniczką, filmowcem. Jest również częścią kolektywu Nos Restes z Brukseli, który realizuje eksperymenty związane z książkami, opowiadaniami, zdjęciami, podkreślając tym samym różnorodność tych praktyk/technik.

Filmografia:

2010 Pudel / Caniche / Poodle (short, anim., co-dir.)


Rozbita fala
Broken Wave
Wielkiej Brytanii 2009 / 2'53’
reżyseria: Chris Allen
scenariusz: Chris Allen
montaż: Raquel O.Couceiro
animacja: Chris Allen, Tara Baker, Tim Grant, David Abiose
właściciel praw: Arts University College at Bournemouth
język: bez dialogów
barwa: kolor

Rozbita fala przekłada na język obrazu pojęcie zapamiętywania i rozumienia tego, że najmniejsze rzeczy mogą zapadać w pamięć. Że poznajemy wydarzenia tylko poprzez ich interpretację.

Chris Allen

Podczas studiów zaczął realizować krótkie animacje. Jak sam opowiada: Reżyserowanie filmu Rozbita fala podczas ostatniego roku mojego pobytu w Instytucie Sztuki Bournemouth zainspirowało mnie do tego, by rozwinąć miłość wyrażania wewnętrznych stanów umysłu, tym razem przez wizualne interpretacje innej myśli. Wcześniej pracowałem nad krótkim filmem animowanym Ryba, opowiadającym o małej dziewczynce i jej poszukiwaniu szczęścia. Warto dodać, że film Ryba został laureatem konkursu na najlepszą animację 2D na Festiwalu Animax.

Filmografia:

2009 Rozbita fala / Broken Wave (short, anim.)


Jestem cały
I Am Round / Jag är rund
Szwecja 2011 / 13'33’
reżyseria: Mario Adamson
scenariusz: Mario Adamson
montaż: Adam Georgiou
animacja: Rikard Gartmyhr, Charlotte Öström
właściciel praw: Swedish Film Institute
język: bez dialogów
barwa: kolor

Plastelinowa opowieść o alienacji, dyskryminacji i próbie dostosowania okrągłego stworzenia do kwadratowego otoczenia przywołuje w myślach Przygodę w paski Aliny Maliszewskiej. Z obrazem naszej rodaczki łączy film Adamsona tematyczne powinowactwo, lecz dzieli sposób ujęcia problemu. Surowość obrazu Polki zastąpiła ekranowa słodycz, przez co dystans odbiorczy nie tyle się zmniejszył, ile został zwyczajnie pokonany.

Mario Adamson

Urodził się w 1976 w Sztokholmie. Jego korzenie sięgają dwóch kultur, ze względu na matkę Szwedkę i ojca Greka. Studiował film w Sztokholmie w Szkole Filmowej oraz dźwięk na Instytucie Dramatycznym w Sztokholmie. W 1999 roku założył Medusa Productions i od tego czasu pracował głównie jako twórca muzyki oraz kompozytor przy wielu filmach fabularnych, dokumentalnych i krótkometrażowych.

Filmografia:

2011 Jestem cały / Jag är rund / I Am Round (short, anim.)


Ślepota
The Blindness / Aveuglement
Francja 2010 / 3’
reżyseria: Boris Labbé, Marion Bricaud
scenariusz: Boris Labbé, Marion Bricaud
montaż: Boris Labbé, Marion Bricaud
animacja: Boris Labbé, Marion Bricaud
właściciel praw: E.M.C.A. Angouleme
język: francuski
barwa: cz.-b.

Narrator tej krótkometrażowej animacji dzieli się swoimi wspomnieniami dotyczącymi utraty wzroku. Jego opowieści towarzyszą wypełniające ekran plamy, rozmazania i nieostrości mające odzwierciedlać doświadczenie człowieka, u którego stopniowo zanika zdolność widzenia świata.

Boris Labbé, Marion Bricaud

Boris Labbé i Marion Bricaud po ukończeniu studiów na Wydziale Sztuki Graficznej od 2008 roku do 2011 roku studiowali we francuskiej Szkole Animacji Filmowej Ecole des Métiers du Cinéma d’Animation (EMCA).

Filmografia:

2010 Ślepota / Aveuglement / The Blindness (short, anim.)


Pustynny sen na jawie
A Desert Day Dream
Niemcy 2010 / 3'40’
reżyseria: Tobias Köber
scenariusz: Tobias Köber
montaż: Tobias Köber
animacja: Tobias Köber
właściciel praw: Tobias Köber
język: bez dialogów
barwa: cz.-b.

Zagubiony w lesie, otoczony ciemnościami człowiek zamienia się w wilka, który gubi się na pustyni ze swoich snów.

Tobias Köber

Urodził się w 1989 roku w Augsburgu. W latach 2005–2007 zdobywał umiejętności w zakresie projektowania w Fachoberschule w Augsburgu. Od 2009 roku studiuje ilustrację w Hamburg University of Applied Sciences.

Filmografia:

2010 Pustynny sen na jawie / A Desert Day Dream (short, anim.)


Stare kły
Old Fangs
Irlandia 2009 / 11’
reżyseria: Adrien Merigeau, Alan Holly
scenariusz: Adrien Merigeau
montaż: Adrien Merigeau, Alan Holly
animacja: Adrien Merigeau, Alan Holly
właściciel praw: Cartoon Saloon
nagrody: Galway Film Fleadh 2011 – Honorable Mention; Seoul International Youth FF 2011 – Jury’s Special Mention; Animation Block Party – Best in Show; Giffoni FF – Second Place
język: angielski
barwa: kolor

W Starych kłach animowanych ludzi zastąpiły postacie zwierzęce, których osobowość i problemy w sposób jednoznaczny odnoszą się do problemów świata człowieka. Film Adriena Merigeau i Alana Holly’ego nie jest wcale, jak można byłoby się spodziewać po pierwszych fragmentach, swobodną historyjką. Przeciwnie, to posępna i dość drastyczna opowieść o skomplikowanych międzyludzkich relacjach między synem i ojcem.  

Alan Holly

Animator i twórca filmowy z Irlandii. Od czasu, kiedy zrobił swój pierwszy film studencki Tógtha w 2004 roku, pracuje jako pisarz, reżyser, animator oraz autor storyboardów. Swój pierwszy profesjonalny film krótkometrażowy, The Red Ball, zrealizował w 2007 roku. Dwa lata później zrobił jednominutowy Dialog oraz współreżyserował z Adrienem Merigeau Stare kły. Współtworzył z nim również w 2010 roku teledysk Scattered. Aktualnie reżyseruje krótkometrażówkę At the Surface.

Wybrana filmografia:

2009 Stare kły / Old Fangs (short, anim., co-dir.)

Adrien Merigeau

Adrien jest utalentowanym młodym reżyserem, którego krótkometrażowy film Stare kły, wyprodukowany przez Cartoon Saloon, obecnie odwiedza światowe festiwale. Studiował w EMCA w Angoulême, pracował jako reżyser, concept designer, dyrektor artystyczny i ilustrator. Był kluczowym członkiem zespołu nominowanego do Oscara za film Sekret księgi z Kells.

Wybrana filmografia:

2009 Stare kły / Old Fangs (short, anim., co-dir.)


DA-18
Niemcy 2010 / 3'51’
reżyseria: Martin Grözinger
scenariusz: Martin Grözinger
montaż: Martin Grözinger
animacja: Martin Grözinger
właściciel praw: Martin Grözinger
język: bez dialogów
barwa: cz.-b.

W DA-18 forma służy do wzmocnienia wydźwięku treści filmu, za którego ostateczny kształt odpowiedzialny jest młody reżyser. Ten niespełna czterominutowy utwór jest wyrazem podziwu dla możliwości, które otwiera przed twórcą język filmu animowanego, oraz szacunku dla modernistycznej tradycji, w której treść była fundamentem dzieła.

Martin Grözinger

Urodził się i wychował w mieście położonym blisko Stuttgartu i Ludwigsburga. Studiował projektowanie graficzne. Po dwóch latach spędzonych w agencji reklamowej i w Animation Studio zdecydował się zająć filmem i studiować animację oraz efekty wizualne na Akademii Filmowej Baden-Württemberg w Ludwigsburgu.

Filmografia:

2010 DA-18 (short, anim.)


Ciężkie głowy
Heavy Heads
Dania 2010 / 7'34’
reżyseria: Helena Frank
scenariusz: Helena Frank
montaż: Jakob Juul Toldam
animacja: Anders Friis Christiansen, Jonas Mølgaard Jensen, Thomas Hinnerup Grønlund, Peter Lopes, Louise Bergholt Sørensen
właściciel praw: Helena Frank
nagrody: The Talent Award 2010 – Best New Danish Talent
język: duński
barwa: kolor

Ta, pełna różnych odcieni szarości, czarna komedia o samotności i zaskakującej relacji kobiety oraz… muchy okrążyła już świat, odwiedzając znaczące imprezy filmowe z festiwalami w Berlinie, Sundance i Edynburgu na czele.

Helena Frank

Urodziła się w 1981 roku w Linköping (Szwecja). Przez kilka lat studiowała sztukę oraz animację, a w latach 2006–2010 uczęszczała do Państwowej Szkoły Filmowej w Danii. Jej debiut, film Ciężkie głowy, był projektem dyplomowym wieńczącym studia.

Filmografia:

2010 Ciężkie głowy / Heavy Heads / Heavy Heads (short, anim.)

Opracowanie: Patryk Tomiczek

Informacje o reżyserze

Moje NH
Strona archiwalna 11. edycji (2011 rok)
Przejdź do strony aktualnej edycji festiwalu:
www.nowehoryzonty.pl
Nawigator
Lipiec 2011
PWŚCPSN
181920 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
Skocz do cyklu
Szukaj
filmu / reżysera / koncertu
 
Kalendarium Indeks filmów Mój plan Scena T-Mobile Music
© Stowarzyszenie Nowe Horyzonty
festiwal@nowehoryzonty.pl
www.nowehoryzonty.pl
realizacja: Pracownia Pakamera