Film Israela Cárdenasa i Laury Amelii Guzmán Jean Gentil zbiera specjalne nagrody na międzynarodowych festiwalach. Oryginalny i prosty jednocześnie, portret odrzuconego przez cywilizację inteligenta, który walczy o przetrwanie w dzikim, malowniczym lesie tropikalnym, jest utrzymany w duchu cinéma vérité. Zdesperowany imigrant z Haiti, profesor Gentil, który stracił posadę nauczyciela, rusza w podróż do serca Dominikany w poszukiwaniu pracy oraz sensu życia, duchowości i miłości. Narastające poczucie bezsilności, brak pieniędzy i bóle głowy wystawią wkrótce jego żarliwą wiarę w Boga na ciężką próbę.
W konkursie Nowe Horyzonty tym razem w azjatyckie, peryferyjne pejzaże przeniesie nas tajska Wieczność debiutanta Sivaroja Kongsakula. Do opuszczonego domu na pustkowiu przybywa milczący mężczyzna. Przybysz jest duchem zmarłego Wita, który po raz ostatni odwiedza miejsce swej młodości. Razem z nim cofamy się w przeszłość, poznajemy młodziutką Koy, obserwujemy pełną czułości miłość, która miała trwać wiecznie.
Krajobraz - wydmy, bagna, rozlewisko rzeki, wioska, gdzieś w okolicach Boulogne-sur-Mer, na francuskim wybrzeżu Kanału La Manche - w najnowszym filmie Bruno Dumonta Poza szatanem zagrał rolę o wiele poważniejszą niż dotąd. Uosabia sacrum, jego kapłanem wydaje się być mieszkający pod gołym niebem, tajemniczy włóczęga, który chodzi po okolicy, pali ognisko, poluje. Od czasu do czasu klęka, zastyga w modlitewnej pozie, wpatruje się w horyzont. Towarzyszy mu dziewczyna z wioski, którą zdaje się chronić. Z tą samą kamienną twarzą zabija i czyni cuda.