A w nim teksty m.in. o festiwalowych wydarzeniach:
- wywiad z Piotrem Dumałą na temat Lasu, który zobaczymy podczas 9. NH (tytuł wywiadu: Ze mnie wyrasta...). Jerzy Armata pyta o to, co skłoniło Dumałę do zainteresowania się kinem aktorskim, Dumała odpowiada: Spodziewałem się takiego pytania, choć bardzo go nie chciałem, widocznie musiało paść... Armata pyta o pomysł na film, o współpracę z Adamem Sikorą (autorem zdjęć) itp.
- tekst Jana Olszewskiego na temat twórczości Jana Troella (bardzo wnikliwy) pt.: Ptak na ołowianym niebie. To analiza jego wczesnej twórczości - z lat 60.
- obok corocznej relacji z Cannes Jerzego Płażewskiego, w której pisze m.in. że nowy von Trier to największe rozczarowanie festiwalu, zaś Twarz - nowy film Tsai Ming-Lianga jest chaotyczny i niezrozumiały, znajdziecie też relację Krzysztofa Kwiatkowskiego pt.: Spojrzenie, które wyzwala. Kwiatkowski bardzo ciepło pisze o nowych filmach Tsaia, Bellocchio i Almodovara.
- trzystronicowy tekst Rafała Syski o Antychryście pt.: Tajemnicza kobiecość. Syska patrzy na postać kobiecą (graną przez Charlotte Gainsbourg) przez pryzmat Bess z Przełamując fale, Grace z Dogville i Karen z Idiotów, zaś na film pod względem jego konwencji przez pryzmat "leśnego kina grozy", gatunku zapoczątkowanego Martwym złem Sama Raimiego z 1981r. Dość ciekawa analiza. Tekst ma status "wydarzenia".
poza tym:
- artykuł poświęcony twórczości Todda Haynesa: Przesunięcia i reinterpretacje Andrzeja Pitrusa. Autor analizuje po kolei wszystkie jego filmy, na ostatnim - I'm Not There - kończąc (na samym końcu znajdziecie informację, że film jest dostępny w Polsce na dvd). Mimo że Haynes jest twórcą z kręgu New Queer Cinema, zdaniem Pitrusa, krąg odbiorców jego filmów nie zamyka się w getcie wielbicieli "amarantowego kina", a wychodzi często, zwłaszcza po tych ostatnich - Daleko od nieba, Idol i I'm Not There - na zewnątrz
- relacja Andrzeja Pitrusa z 13. edycji Biennale Sztuki Mediów WRO.