Ciekawostki z przestrzeni NH
Daniel Szczechura o pracy nad Dobranocką
17 lipca 2010
« nowsza lista starsza »

"Już dużo wcześniej podobały mi się obrazy Stasysa, miały taką "narracyjną" plastykę. Chciałem z nim współpracować tylko, że Stasys odmawiał, bojąc się, że w filmie ja zniszczę mu tę plastykę. I chyba miał trochę racji. Mimo wszystko był jednak ciekaw jak będą wyglądały jego rysunki w filmie. I to przeważyło. Pewnego razu byłem u niego w pracowni i pożyczyłem trochę książek oraz rysunków. Jak już je opracowałem, to przyszedłem znów do niego, żeby pomógł mi dopracować fazy przejściowe, itd. On zaś na to "Daj mi spokój, jadę teraz do Japonii i nie mam czasu, poza tym to co chcesz żebym ci dorysował robiłem przed dwudziestoma laty I już tak nie potrafię rysować", a produkcja już była wtedy rozpoczęta. Całe szczęście, miałem kolegę malarza, dobrego kopistę i zaczęliśmy te rysunki Stasysa podrabiać. Także zasadniczo Stasys niewiele pomógł mi przy produkcji, zrobił rysunek, czy dwa, których nawet chyba nie umieściłem w filmie. Zostałem sam z tym materiałem. Budżet z każdym dniem topniał, nikt nie mógł filmu dofinansować, inflacja rosła, dużo z tego co wymyśliłem musiałem wyrzucić, no i improwizować".

Rozmowa stopklatki z Danielem Szczechurą

10. NH: wystawa Przed Dobranocką Stasysa Eidrigeviciusa


« nowsza lista starsza »

Varia »
Moje Nowe Horyzonty - felietony Romana Gutka  Klub Krytyków Forum NH  Filmowa przestrzeń NH  Selekcjonerzy z festiwali  Ciekawostki z przestrzeni NH  XV Konkurs o Nagrodę im. Krzysztofa Mętraka  Urszula Lipińska: Zawieszeni w sprzeczności (Grecka Nowa Fala)

Strona główna  Po 11.NH  Program festiwalu  Aktualności  Festiwal  Muzyka  Wydarzenia specjalne  Przestrzeń NH  Felietony Romana Gutka  Przyjaciele festiwalu  Kontakt

Strona główna - pełna wersja