brak seansów |
Film Sleeping Dogs rozgrywa się w fikcyjnej, ogarniętej totalitaryzmem przyszłości. Jest wizją ogólnej destrukcji - upadku małżeństwa, przyjaźni i struktur społecznych. (…) Główny bohater, Smith, opuszcza rodzinę, kiedy odkrywa, że żona, Gloria, ma romans z jego najlepszym przyjacielem, Bullenem. Wyjeżdża i powoli przyzwyczaja się do życia w sielskim otoczeniu maoryskiej wyspy Gur, gdy tymczasem mieszkający w okolicy robotnicy strajkują i wdają się w potyczki z siłami rządowymi. Działania władz stają się coraz bardziej represyjne, wreszcie dochodzi do ogłoszenia stanu wojennego. Rząd powołuje specjalne jednostki antyterrorystyczne, wzywa również amerykańskich doradców. Smith za wszelką cenę stara się nie mieszać do polityki, ale partyzanci wybierają go na kozła ofiarnego. Agenci specjalni znajdują broń ukrytą na jego wyspie i aresztują go.
Helen Martin, New Zealand Film 1912-1996
Sleeping Dogs mówią coś ważnego o Nowej Zelandii. W naszym kraju następuje bowiem gwałtowny upadek wartości obywatelskich swobód. Oczywiście w rzeczywistości nie dochodzi do tak gwałtownych wydarzeń jak w moim filmie. Jednak wiele wskazuje na to, że w ciągu ostatnich paru lat demokracja w Nowej Zelandii była zagrożona. Jeżeli Śpiące psy zawierają w sobie jakiś morał to sformułowałbym go następująco: należy uważać, komu daje się władzę, bo niektórzy mogą jej potem nadużywać.
Roger Donaldson