23-letnia Marina (nagrodzona na festiwalu w Wenecji za najlepszą żeńską rolę Ariane Labed) mieszka z ojcem w typowym fabrycznym miasteczku nad morzem. Ponieważ ludzie wydają jej się dziwni i odpychający, zawsze zachowuje dystans. Woli poznawać swoje otoczenie poprzez piosenki zespołu Suicide, dokumenty o ssakach Davida Attenborough oraz lekcje wychowania seksualnego, które otrzymuje od swojej jedynej przyjaciółki, Belli.
Pewnego dnia do miasta przybywa nieznajomy mężczyzna i proponuje Marinie wspólny mecz w piłkarzyki. Tymczasem jej ojciec czyni rytualne przygotowania do pożegnania XX wieku, który uważa za „przereklamowany”. Z każdym kolejnym dniem Marina próbuje zgłębić tajemnicę, jaką stanowi dla niej gatunek ludzki.
Grecka kinematografia przeżywa obecnie swoje „pięć minut”: triumfalny marsz przez festiwale filmu Kieł Giorgosa Lanthimosa zwieńczyła nominacja do Oscara. Reżyser tego dzieła ma swój udział również w sukcesie Attenberga – jest jego współproducentem i odtwórcą jednej z ról. Punktów wspólnych między tymi dwoma utworami można znaleźć więcej. Reżyserkę Athinę Rachel Tsangari we współczesnym człowieku również bardziej interesuje biologia niż psychologia.
opis dystrybutora