English
Seanse
25 lipca, 19:15
26 lipca, 10:00
  Metka
Czy chcesz obejrzeć ten film?
tak!niemoże
Zapisz
Udostępnij opis
Metki innych
zielone: 183
żółte: 84
czerwone: 56
tylko gdzie to kupić ?
~ scarcies
coś dla jasia?
~ Agnieszka Budek
TAK JEST!!! OTOMO YOSHIHIDE!!!
~ Podlas
Koniecznie. Panorama japońskiej muzyki
~ klepaszcza
koniecznie
~ krzysiek_slejw
nie do przegapienia!
~ Tesia44
koniecznie...
~ psubrat
5,7/11 document/music - Japan
~ wroblewskim
I tak nie zależy nam na muzyce
We Don’t Care about Music Anyway
reż. Cédric Dupire, Gaspard Kuentz / Francja 2009 / 80’
napisy: polskie i angielskie

Obsada

Sakamoto Hiromichi, Otomo Yoshihide, Yamakawa Fuyuki, L?K?O, Numb, Saidrum, Umi No Yeah !!, Kirihito

Opis filmu

Bez wątpienia jeden z najoryginalniejszych muzycznych dokumentów ostatnich lat. Panorama niezależnej sceny japońskiej, od noise’u, przez industrial, laptopy, minimal, po avant-pop. Siła filmu pochodzi m.in. ze zderzeń fragmentów koncertów z ujęciami z życia codziennego. Skreczowanie na gramofonie współgra z obrazem wielkiego złomowiska, rozszerzone techniki instrumentalne na wiolonczeli – ze sklepem z zabawkami, cielesne i alikwotowe medytacje – z ruchem ulicznym. Rytmu całości nadają estetyczne dyskusje wszystkich muzyków przy stole. Padają przy nim ważne słowa: o dźwięku jako nośniku i impulsie pamięci, o przekraczaniu norm i nonkonformizmie, o mikroskopowym powiększaniu (nie)znanych odgłosów. Reżyserzy błyskotliwie wybrnęli z konwencji gadających głów, umiejscawiając bohaterów w najbardziej nietypowych miejscach. Umi No Yeah!! grają plądrofoniczny koncert na plaży, a Fuyuki w ciemnościach podziemi steruje oddechem i biciem serc widzów, poprzez kontrolowanie częstotliwości i natężenia błysków świateł oraz brzmienia dźwięków. W We Don’t Care About Music Anyway można też dostrzec wiele fascynujących zależności: miksowanie płyty zaburza tempo taśmy, a ucięcie kabla powoduje zniknięcie obrazu.

Jan Topolski

Informacje o reżyserach

Cédric Dupire urodził się w 1979 roku w Paryżu. W wieku dwudziestu czterech lat odbył inicjacyjną podróż muzyczną do hinduskiego Rajastanu, której efektem był pierwszy jego dokument. Dwa lata później nakręcił portret gwinejskiego perkusisty, a w kolejnym sezonie zajął się alternatywną sceną japońską.

Gaspard Kuentz urodził się w 1981 roku. W wieku dwudziestu dwóch lat przeprowadził się do Tokyo, by studiować film w szkole Eiga Bigakko. Pierwsze próby reżyserskie to krótkometrażowe fabuły, dystrybuowane w Japonii. Wspólny film z Dupirem jest dla reżysera piewszą produkcją długometrażową i dokumentalną.

 

Filmografia

2003 Jinsei ha nagaku, heya ga semai (short film)

2005 Musafir (CD)

2005 Chinpira is Beatiful (short film)

2006 The Right Man in the Right Place (CD)

2009 We Don’t Care About Music Anyway (CD, GK)

Stopka

reżyseria: Cédric Dupire, Gaspard Kuentz
scenariusz: Cédric Dupire, Noa Garcia-Kinasuki, Gaspard Kuentz
zdjęcia: Cédric Dupire
montaż: Charlotte Tourrès
muzyka: Sakamoto Hiromichi, Otomo Yoshihide, Yamakawa Fuyuki, L?K?O, Numb, Saidrum, Umi No Yeah !!, Kirihito
obsada: Sakamoto Hiromichi, Otomo Yoshihide, Yamakawa Fuyuki, L?K?O, Numb, Saidrum, Umi No Yeah !!, Kirihito
producent: Jérôme Aglibert
produkcja: Studio Shaiprod
język: japońska
barwa: kolor
Moje NH
Strona archiwalna 11. edycji (2011 rok)
Przejdź do strony aktualnej edycji festiwalu:
www.nowehoryzonty.pl
Nawigator
Lipiec 2011
PWŚCPSN
181920 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
Skocz do cyklu
Szukaj
filmu / reżysera / koncertu
 
Kalendarium Indeks filmów Mój plan Scena T-Mobile Music
© Stowarzyszenie Nowe Horyzonty
festiwal@nowehoryzonty.pl
www.nowehoryzonty.pl
realizacja: Pracownia Pakamera