English
Seanse
22 lipca, 19:00
23 lipca, 19:00
29 lipca, 19:00
30 lipca, 19:00
  Metka
Czy chcesz obejrzeć ten film?
tak!niemoże
Zapisz
Udostępnij opis
Metki innych
zielone: 995
żółte: 81
czerwone: 68
kupię jeden lub dwa bilety na ostatni seans! magda_wit@hotmail.com
~ madallena
kupie jeden bilet na Pinę na dzisiejszy seans tel.663619430 -michunka
~ miechunka
kupię 2 bilety na Pinę na jutro,tel. 604182137
~ MAREK1976
kupię 1 lub 2 bilety na Pinę dziś bądź jutro 504265194 :-)
~ Izek
Kupie 2 bilety na 29.07.2011. kontakt 602 637 938
~ joannaszostak
Kupię 2 bilety na seans "Pina" 30.07.2011; tel: 509966794 lub 501227666
~ anlabetzky
wenders drogi do zamiany na pewnego razu w anatolii
~ nevander
Wymienię jeden bilet na "Pewnego razu w Anatolii" 30 lipca godz 16:15 (Niestety o tej porze pracuje) na "Pinę" 30 lipca 791 88 04 30 lub kyjanek@gmail.com
~ Islington
Odkupię 2 bilety na Pinę, na seans 30 lipca. Tel. 669 403 503; mail: zorbetta@interia.pl
~ zorbetta
a może jeszcze jakieś 2 bilety na 30 lipca ( 605091952)
~ aiwa5
odkupię bilet na 29 obsypię zaszczytami, zrobię masaż ew, inne extrasy :D grzechotnick(malpa)gmail.com
~ frazeon
zakupię bilet prze bardzo chętniena 29 lub 30 lipca :) pawel (malpa) road62.com
~ fotik
kupię dwa bilety na 30 lipca. 502 512 437
~ AguHoryzonty
jeśli ktoś ma wolny bilet chętnie go kupię, pasuje mi każdy termin :) tel.605 275 283
~ kralizek
pewnie marne moje szanse, ale też chciałabym bilet i to najlepiej na 29, bo tylko wtedy nie pracuję :/ (gg 498920)
~ maria_p
Jesli ktos chcialby odsprzedac bilet, to bardzo chetnie odkupie! tel.669154588
~ agata555
kupię dwa bilety na PINE 23.07 na 19.00 czekam pod telefonem;) 880754531
~ Thebe
odkupię 2 bilety na PINĘ, kontakt. 606 104 459
~ kothh
odkupię bilet na pinę, obojętnie jaki seans 781 - 902 - 131
~ alaszczesniak
a co z karnetowcami?
~ tagbr8we
bardzo, bardzo, bardzo potrzebuje dwóch biletów na dzisiaj, proszę! 510-145-368
~ d-stasiak
odkupię 2 bilety - 724 152 616
~ kacper86
odkupie 2 bilety! 601623610
~ juliard100
Odkupię jeden bilet na pine. najchętniej 29 lub 30.07. Proszę o kontakt Dominika 696047778
~ dominikadrag
Kupię dwa bilety na Pinę, tel. 698 66 02 57
~ malwinchen
kupie dwa bilety najlepiej na 22.07!!!:) Pina Bausch górą!:)
~ asaim
Odkupię bardzooo, bardzoo chętnie dwa bilety, obojętnie na jaki seans!!! Majka 600831156
~ majkak83
kupię 3 bilety obojętnie na jaki seans Janusz 602645898
~ 16 szefer
kupie 2 bilety na 30 -stego!!!!
~ cezi
!!!!!!baaardzo chętnie kupie 2 bilety na którykolwiek z pokazów cena do ustalenia 601810232
~ kowalski9
Pina
reż. Wim Wenders / Niemcy, Francja, Wielka Brytania 2011 / 103’
napisy: polskie i angielskie

Wim Wenders

Obok Petera Greenawaya, Jima Jarmuscha, Dereka Jarmana, Pedro Almodóvara należy do ścisłej czołówki najwybitniejszych i najbardziej nowatorskich reżyserów filmowych w skali światowej i jego nazwisko raczej otwiera tę listę, niż ją zamyka. Swoją dzisiejszą pozycję osiągnął po 14 latach od rozpoczęcia kariery filmowej, w maju 1984 roku, kiedy jego film Paris, Texas zdobył Złotą Palmę na festiwalu w Cannes.  W 1987 roku znów w Cannes zdobył Srebrną Palmę za reżyserię Nieba nad Berlinem oraz Europejską Nagrodę Filmową 1988 za ten sam film, zaś w Niemczech najwyższe wyróżnienia: Srebrną Taśmę za Paris, Texas, Złotą Taśmę za Nieba nad Berlinem (1988) i Nagrodę im. Murnaua w 1991 roku.

Wim Wenders, a właściwie Ernst Wilhelm Wenders urodził się 14.08.1945 roku w Düsseldorfie. Jego ojciec był lekarzem. Już jako dziecko Wim realizował filmy kamerą 8-milimetrową, jako licealista uczęszczał do klubów filmowych i podejmował próby w dziedzinie malarstwa i kolażu. Maturę zdał w Oberhausen. Przez dwa lata studiował medycynę i filozofię , w czasie studiów podjął jednak decyzję o radykalnej zmianie - postanowił zajmować się tylko filmem. Wyjechał do Paryża - filmowej mekki, gdzie systematycznie odwiedzał filmotekę i usiłował dostać się do IDHEC - prestiżowej paryskiej szkoły filmowej. Niestety bez powodzenia. Wrócił do Niemiec w 1967 roku i rozpoczął studia w nowopowstałej Wyższej Szkole Telewizyjno-Filmowej w Monachium na wydziale filmowym. W tym czasie pisał recenzje filmowe i muzyczne do Filmkritik (od 1968, w latach 1972 - 74 jako współwydawca pisma), Süddeutsche Zeitung i Twen. 

Działalność krytyczna Wendersa stanowi ważny rozdział jego twórczości - dotąd opublikował trzy tomy swoich tekstów: Emotion Pictures (z lat 1968 - 1984), Die Logik der Bilder (z lat 1971 - 1987) i Act of Seeing. W 1987 roku został zaproszony przez redakcję Cahiers du cinema, aby jako gościnny redaktor naczelny przygotować specjalny numer pisma - nr 400, październik 1987.

Od 1996 roku Wim Wenders jest prezesem Europejskiej Akademii Filmowej, wykłada także na Akademii Sztuk Pięknych w Hamburgu. Żyje i pracuje w Berlinie oraz w Stanach Zjednoczonych.

Już na początku swej kariery zwrócił na siebie uwagę krytyki, filmem Strach bramkarza przed jedenastką (1971), nakręconym na podstawie powieści Petera Handke, z którym Wenders współpracował ponownie przy Niebie nad Berlinem (1987). Po Szkarłatnej literze (1973), najmniej satysfakcjonującym dziele, Wenders nakręcił trylogię kina drogi: Alicja w miastach (1974), Fałszywy ruch (1975) i Z biegiem czasu (1976).

W roku 1978 Wenders przybył do Stanów Zjednoczonych, by kręcić Hammeta dla Francisa Forda Coppoli. Po wielu problemach ze scenariuszem i konfliktach z Coppolą, w filmie pozostało jedynie 30% scen kręconych przez Wendersa. Kłopoty te znalazły swoje odbicie w filmie Stan rzeczy (1982), który opowiadał o różnicach w podejściu do twórczości filmowej Europejczyków i Amerykanów. W roku 1984 Wenders zdobył Złotą Palmę w Cannes za film Paryż, Teksas. Film Niebo nad Berlinem (1987) został nagrodzony na festiwalu w Cannes w kategoriach: najlepszy scenariusz i najlepsza reżyseria, dostał nominację do Złotej Palmy i wszedł do kanonu klasyki filmowej. Jego popularność zaowocowała sequelem Tak daleko, tak blisko (1993).

Kolejne filmy Wendersa: Aż na koniec świata (1992), Lisbon Story (1995) , Lumiere i spółka (1996), Buena Vista Social Club (1999), Million Dollar Hotel (2000), epizod w 10 minut później: Trąbka (2002), Kraina obfitości (2004) ugruntowały jego pozycję filmowego filozofa.

Przed Piną zrealizował dwa krótkie metraże w technologii 3D – Il Volo oraz If Buildings Could Talk.

Wybrana filmografia:

1967 Schauplätze (short)

1970 Lato w mieście / Summer in the City

1973 Szkarłatna litera / The Scarlet Letter

1974 Alicja w miastach / Alice in the Cities

1975 Fałszywy ruch / The Wrong Move

1976 Z biegiem czasu / Kings of the Road

1977 Amerykański przyjaciel / The American Friend

1982 Room 666

1982 Stan rzeczy / The State of Things

1984 Paryż, Texas / Paris, Texas

1985 Tokio-Ga

1987 Niebo nad Berlinem / Der Himmel uber Berlin / Wings of Desire

1991 Aż na koniec świata / Until the End of the Word

1994 Lisbon Story

1997 Koniec przemocy / The End of Violence

1999 Buena Vista Social Club (doc.)

2000 The Million Dollar Hotel

2005 Nie wracaj w te strony / Don’t Come Knocking

2008 Spotkanie w Palermo / Palermo Shooting

2011 Pina (doc.)

Moje NH
Strona archiwalna 11. edycji (2011 rok)
Przejdź do strony aktualnej edycji festiwalu:
www.nowehoryzonty.pl
Nawigator
Lipiec 2011
PWŚCPSN
181920 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
Skocz do cyklu
Szukaj
filmu / reżysera / koncertu
 
Kalendarium Indeks filmów Mój plan Scena T-Mobile Music
© Stowarzyszenie Nowe Horyzonty
festiwal@nowehoryzonty.pl
www.nowehoryzonty.pl
realizacja: Pracownia Pakamera